Skolk!

Jo, jag har skolkat! OCH det känns bra! Skippade seminariet i religionsbeteendevetenskap och ägnade hela dagen åt att städa. Eller super-röja för att komma sanningen närmare!

Har byggt två enorma högar, en med "mitt skit" och en med "Jannes skit". Mitt skit står bakom ryggen vid datorn och Jannes skit har jag gömt i kallförrådet... jag hoppas han ska bli glad! En av "mina" bokhyllor har jag lyft in dit och börjat fylla med hans färgburkar, penslar och borrmaskiner!

Monicas rum är jättefint! Där är helt röjt från bråte och omöblerat! Apropå eudamonia..... Min gåva tilll mig själv är att ge mig själv ett år av nån sorts lycka ju, nu när FK inte tyckte att jag förtjänade sjukskrivningen, alla mina diagnoser till trots! Alla ska vi dö och jag vill kosta på mig nån form av lycka innan det är dax. Ta mig 17 om inte jag mest slitit i mitt liv. Det har vi kanske gjort allihopa, men jag tycker faktiskt att vi kan kosta på oss nån form av lycka som vårt samhälle ser ut idag. Just nu är det min tid att hinna bli frisk och få nån sorts upprättelse av självet. Faktiskt så kan de flesta av oss nå dit och om jag inte trodde att det skulle kunna ge lika mycket som det tar så skulle jag inte engagera mig i det, det tar för mycket energi!

Jag har en underbar familj, inte minst för er som läste inlägget om "Dårhuset"... så mycket livsglädje och bus! Jag trivs... och det är inte alla förunnat. Men att kunna unna sig det när det bjuds är samtidigt en konst, att inte bara gå under i nån form av martyrskap och missunnsamhet. Jag är en del av min familj, jag är en av förutsättningarna för min familj, men det är definitivt inte min förtjänst att jag lever i detta fantastiska utan det är alla vi i kombination - dvs vår familj! Och jag är så stolt och lycklig!

                   Juli 2006

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jag blir glad när jag läser att DU skolkat! Det behövde du. Man behöver inte alltid prestera.Jag fick tom beröm av min lärare när jag inte gjort mina läxor...det säger ju en del om oss "duktiga" flickor". Kramar i massor <3

2010-10-21 @ 05:35:36
URL: http://maralutt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!

Älskar din blogg verkligen, du är sjukt fin Är du ute efter snygga kläder online så rekommenderar jag starkt: http://www.modeplatsen.se



De har det bredaste sortiment på märkes kläder på internet, sexiga underkläder, klänningar mm.

http://www.modeplatsen.se - Billigt mode på internet

2010-10-21 @ 06:17:24
URL: http://www.modeplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0