4:e advent osv

Igår blev en sån där superduperdag. Efter morgonsysslor åkte jag ner till Vårstakyrkan där mina föräldrar skulle vara med i en julmusikal. Det vara samma som Monica och jag åkte på i januari, men i år hade de även blivit inbjudna till Vårstakyrkan.

                    
                    
                  
                    De har en sån fantastisk altartavla som en textilkonstnär och 
                    församlingsmedlem gjort i Vårstakyrkan.


Den var lika bra denna gång som förra gången, så uppiggad åkte jag hemåt igen för att tillbringa fem timmar i Hagsätra kapell för gudstjänst och middag. Det blev en jättelyckad eftermiddag oxå. Rotmos med julkorv och rätt många besökare, roliga samtal vid middagsbordet. Roligast är när de lite udda besökarna faktiskt vågar sig tillbaka, då känns det som man lyckas med att vara inkluderande.

När jag kom hem hade Janne kommit hem från landet, en vecka sen man såg honom sist. Det känns gott att ha honom hemma igen, för hur länge vet man ju aldrig. Virkade lite på min sjal, hoppas ff hinna klart den till julafton.

Idag har jag haft en bra dag på jobbet. Administration för hela slanten. Verkar få Handarbetets Vänner till caféet i vår, det är den enda punkten jag har kvar i vårprogrammet. Efter terapin mötte jag upp en tjej som åker ner till barnhemmet i Tanzania och lämnade över tröjorna jag stickat under hösten.

                     

Fick undan en del annat, kändes gott att åka hem efter att ha ringt en konfident och berätta att hon fått en fond beviljad, hon blev så glad.

Hämtade Bamse, Janne hade lagat middag och nu är han och Bekki och köper ingredienser till ett lussebullsbak . Jens är på besök... jag tror jag ska virka lite mera!

                                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0