Thyra-myras grillfest

Igår blev det en ordentlig sovmorgon. Jag är så sjukligt trött igen och det kan väl bero på allt möjligt. Jag hoppas ju att det är kulmen i klimakteriet, men antagligen är det bara blodbrist. Janne var gullig och tog ut Bamse på en sen men lång morgonpromenad. Sen gjorde vi oss klara för fest. Först åkte vi förbi Högdalen och köpte en present, sen åkte vi ut till lill-Thyra för att fira hennes treårsdag, som var i tisdags, med grillfest!

                 
                              Jag tror de gillade smådockorna och husdjurs-spaet


                       

Jättegoda tårtor Linnéa bakat, fria från gluten, ägg och laktos!


Lite svårt att få fjutt på ljusen...                  Thyra fick skynda sig att blåsa ut!




Efter fiskdammen begav sig de flesta hemåt, vi oxå. Janne packade ihop och skulle åka ner till landet. Jag hade tänkt (den har ni hört förut) göra klart vardagsrummet, men jag var för trött helt enkelt. Istället samlade jag ihop mig till en annan kraftansträngning och följde med till landet. Jag tog egen bil eftersom Janne blir kvar på landet hela veckan.

Det blev en jättefin kväll. När jag installerat djuren på Sanda åkte jag in och mötte Janne i Strängnäs centrum, vi handlade lite mat och så köpte vi Thai-takeaway till middag. Kvällen tillbringades till viss del vid TVn, men vi har hunnit prata mycket oxå, framförallt under två längre promenader med Bamse. Vi har pratat mycket om att flytta till Sanda, kanske flyttar Janne först medan Bekki och jag tillfälligt skaffar lägenhet och det är väl det troligaste scenariot just nu. Men igår lät vi fantasierna flöda och vi var t.o.m inne på att skaffa får och höns! Och det kom från Jannes mun!!! Jag har ju pratat om det, iallafall om höns i alla år... att om det blir tillfälle och rätt boende så vill jag skaffa höns. Nu har jag berättat hur underbart jag tyckte det var på Hölö hos K med fåren och hönsen. Janne kommer ju aldrig bli lika djurtokig som mig, men vi har samma längtan till naturen och lugnet som naturen ger. Nu pratade vi oxå om mer vidlyftiga saker som att sälja både huset och landet och leta smultronstället där man kan idka småbruk... i väldigt liten skala alltså, men om man siktar mot månen hamnar man oftast bland trädtopparna och att flytta till landet och skaffa höns plus en större hund kan vara minst lika gott för själen. Det känns iallafall trösterikt att ha gemensamma planer när andra delar av livet inte funkar ultimat.

                              
                               Fullmånen igår var otrolig! Vi gick skogsvägen med Bamse och vägen var
                               klart upplyst av denna fantastiska måne!

Vi sov gott och länge även idag. Janne tog ut Bamse och jag lagade frukost. Nu håller han på att jobba med taket, men han fick precis ryggskott. Jag ska försöka övertyga honom om att det inte är en bra idé att klättra mer på taket på en stund, han behöver lite vila och värme innan han går upp igen... Sen ska jag diska, baka bullar och sitta ute i solen med djuren och hålla koll på gubben så han inte trillar ner!

 
                          
                            Ragnar vill inte gå in!

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vilka jättefina tårtor och bra att alla kan smaka :-P Tror det skulle passa dig som hand i handsken att på där på landet, men jag förstår att du kanske inte vill lämna Bekki "vind för våg" i stan ännu - även om hon verkar fullkomligt kapabel att klara sig själv :-)

2012-05-06 @ 12:31:26
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Guggelutt

Monicas pojkvän är både gluten- och laktosintolerant + äggallergiker. Linnéa ville verkligen att han inte skulle känna sig utanför så allt var ätbart även för honom, allt utom bullarna jag bakade. Det är inte så stor smakskillnad ändå. Och tårtorna var typ kladdkaka och de var jättegoda!

2012-05-06 @ 20:17:41
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0