Benny i mina drömmar...

Så var det dags igen för en skum dröm igen, med samma intensitet men helt andra känslor mot förra gången.
 
Jag sitter på bussen och in kommer Benny i ABBA. Han är i 40-årsåldern i drömmen, han sätter sig längst fram och känner väl att jag tittar på honom, han ser mig och vi hälsar, han byter plats och sätter sig bredvid mig. Vi känner varandra sen gammalt och jag förvånas över att han känner mig, eller känner igen mig, samtidigt blir jag väldigt stolt. I nästa sekvens är vi hemma hos mig, jag bor i min gamla lägenhet i Hallunda och han ligger i kökssoffan. Jag pysslar med två av barnen, men inte mina barn utan mina barnbarn, de ska till skolan och jag fixar med deras hår, lagar en klänning mm. Under tiden bestämmer Benny och min son att de ska träffas på tu man hand och gå ut en kväll. Jag kan ta på Benny, jag tillochmed lägger mig på hans arm en stund och hela tiden har jag en varm och stark känsla av trygghet och lugn. På något sätt är Benny känslan, han är både verklig och en känsla samtidigt. Det är torsdag och på fredagen ska jag göra något för jag har knypplat vävbotten i kalendern över fredagen, men jag kommer inte att gå dit. Jag kommer inte heller ge återbud. Varför vet jag inte men det gör mig fullständigt lugn i hela kroppen, för jag vet att jag inte kommer vara saknad och ingen kommer bråka med mig för att jag struntar i att gå dit eller återbuda. Benny kommer att vara kvar hela fredagen och jag vet att den underbara känslan av att vara fullständigt lugn i hela kroppen kommer att bestå.
 
Jag vaknar och ligger länge och tänker på drömmen, lugn och skön i hela kroppen.
 
Vad kan denna dröm betyda? Förslag någon? Jag älskade ABBA i min ungdom men har aldrig haft någon särskilt fling för Benny, mer än att jag tyckte han såg så snäll och glad ut...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0