Viktrapport 1 mars

 
När jag höll på med mitt 14-dagars LCHF-försök lovade jag att inte plåga er med en massa rapporter över vad jag ätit och så. Men jag skrev också att jag skulle väga mig den 1:a varje månad. Detta för att jag tror det gynnar en långsiktig hälsoutveckling där jag inte stirrar mig blind på vågen och ger upp varje vecka när jag inte gått ner något. Jag ställde mig på vågen i söndags, två dagar efter att ha kommit hem från Turkiet... och så gör "man" inte. Det var inga problem med LCHF därnere. Det bjöds på mängder av goda ostar, tzatziki och grönsaker till varje buffébord, men efter det att jag svimmade på fabriken för handknutna äkta mattor gjorde jag tre saker: Jag drack mycket mer vatten på kvällarna, jag slutade med blodtrycksmedicinen och jag började äta kolhydrater, inte nån jättemängd men ändå, det blev vitt bröd till frukost och jag åt upp bulgur/ris eller det som serverades med huvudrätten. När jag kom hem hade jag alltså gått upp 1,9 kilo!
 
Men idag hade jag gått ner 1,7 kilo av dessa så jag är nästan tillbaka på min vikt efter LCHF-försöket.
 
                 
 
Nu är det bara att tuta och köra på en månad till. Jag har ju värk igen och jag har slarvat med långsamma rörelser. Tänk att det ska vara så svårt att ge sig själv 20 minuter om dagen till det! Men men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0