Hela Sverige knypplar

Den andra lördagen i september varje år händer det! "Hela Sverige knypplar"! Olika föreningar gör på olika sätt. En del träffas och knypplar på offentlig plats, andra i hem eller föreningslokaler. Föreningen Knyppelpinnarna var på gång att knyppla på Sergels Torg, men det "sket" sig. Vi tar nya tag nästa år. Jag firade denna viktiga dag med att svara på inbjudan till Ninas knyppelstuga. Det blev bara vi hon och jag i år, vi var några fler förra året, men antalet personer är inte det viktiga, utan att det blir av och att vi berättar om det.
 
Nina knypplade på Bylunds "Korsdans"  och jag knypplade en egen variant av rosenmandel. Två av mina hjärtebarns-armband har gått sönder, men jag har sparat pärlorna. Nu knypplande jag in bokstavspärlorna i rosenmandeln.
 

Vi får se om jag hinner montera det idag... och det lutar åt det smalare sidenbandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0