Tankar i mars-solen

På mitt köksbord idag ligger jobbtelefonen, morbrors dödsannons, handstöpta ljus som jag fick från Ersta, en säregen ljuslykta klippt ur en plåtburk, ett snapsglas tussilago, en liten hög skrivjobb, lite frukt från i lördags, ett par ficklampor, en halvfull vattenkanna, kalendern och uppsatsen. Ett synnerligen ostädat köksbord... eller kanske en sammanfattning av mars? Jag har inte haft tid att vare sig röja eller stanna upp och reflektera samtidigt som vi strax lämnar mars bakom oss och rusar in i april. Vart tar livet vägen? Ibland går det så fort!
 
 
Igår hade vi medlemsmöte i föreningen Knyppelpinnarna. Jag hann knyppla klart den sista biten på en svart spets med vita pärlor, så nu kan jag dekorera ännu ett ägg, i övrigt försvann de fem timmarna i styrelsemöte, medlemsinformation, föreläsning och prat om både föreningsangelägenheter och knyppling. Föreläsningen var tänkvärd, om Spetsar och Arsenik - en föreläsning om hur underligt människor kan bete sig utan att man förstår syftet. Att knyppla spets handlar inte om pengar, men kanske om makt och prestige?
 
I torsdags efter Torsdagsträffen kilade jag över till Rådsparken då jag visste att Monica och Nova var där. Getterna hade fått killingar, åsnor och kaniner njöt av vårsolen, men hönsen får vara inomhus ett tag till... jag tror det handlar om fågelinfluensan? Idag kom maken in med tussilago han hittat på gärdet. Livet pågår runt omkring oss. Döden likaså.
 
 
Men nu ska jag ta lunch och gå ut med hundarna...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0