En måndag höljd i dimma

Lite typiskt när det blir grått igen, jag tappar fart direkt. Men efter en stunds filosoferande klev jag upp iallafall och började dagen. Efter morgonens bestyr åkte jag in till stan och hämtade ut två paket. En födelsedagspresent till äldsta dottern och ett handarbetspaket innehållande kompletterande garn så jag sticka sockor åt en väninna samt Diamond Painting som jag vill prova på EFTER jag är klar med Painting By Numbers-tavlan. Kompletteringshandlade till middagen oxå.
 
Efter lunch gjorde jag deodorant! Har tänkt göra det i evigheters evigheter och nu äntligen blev det av. Köpte nyligen mysk som eterisk olja att ha i. Vet inte om jag tycker det doftar så mycket mysk om deodoranten men de här egenhändigt gjorda är så behagliga att använda. Jag har köpt dem dyrt ett tag nu, vilket är onödigt med tanke på hur himla lätt det var att göra själv!
 
 
När det var klart sköljde jag tredje omgången mungbönor, rensade bort lite skal och ställde in dem i en burk i kylen. De är så himla goda! Men nästa omgång blir alfa-alfa 🌱 
 
 
Eftermiddagen har jag tillbringat med åttonde delen i den kvinnohistoriska romanserien Släkten. Tiden gick så fort så jag höll på att missa nästa vovvenad. Hundarna trynade så gott och det var ljust ute, dimman till trots. 
 
 
Fortsatte läsa efter att hundarna fått mat. Maken skulle bli sen idag. Framåt sex började jag med maten. Ett recept jag snott av yngsta dottern innehållande ingefära samt vårlök och spetskål som jag bytte ut mot vitkål och schalottenlök som var kvar efter vietnamesiska veckan. Och morötter har jag återigen i mängder 🥕 Men det går att göra mycket gott på morötter 🥕 Morotsvåfflor igår, i curryn idag och i kållådan imorgon 🥕
 
Ris kokt med schalottenlök och riven ingefära. Vitkål, morötter, riven ingefära, curry och vitlök kokt i kokosmjölk. Räkor glaserade i soja, honung, vitlök och lime. Toppat med en hel kruka koriander 🌿 😋
 
Flamingo parade 🦩🦩🦩 (Drops design)
 
Stickade en stund framför tvn. Tonfisk-fiske och Atlantic Crossing plus lite nyheter före kvällspromenaden. Den känns lite otäck nu då vi eventuellt har fått varg på ön. Både maken och jag har sett ett löst springande hunddjur nära vårt hus i veckan. Har haft en diskussion i område-gruppen och nån har sett spår, nån tror sig ha sett varg i höstas i samma veva som jag hörde yl... och jag fotograferade faktiskt flera olika spår i nysnön häromveckan, tydliga spår av mus, rådjur, hare och det jag trodde var räv 🦊 Nu är jag inte lika säker... Skulle kunna vara vilken som. Var det en räv jag såg var det en stor rackare, var det en varg var det en liten varg 🤔 Spåren stämmer inte med stor hund, men inte 100% räv eller varg heller. På kattdjuren ser man inte klor i spåren 🤔🐾🤔
 
 
Nej, men tack för idag, slut för idag 🙋‍♀️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0