Flamingos 🦩

Imorse skördade jag vår första omgång böngroddar 🌱 Fem dagar har det tagit 🌱 Jättekul 🌱 Jag groddade alfa-alfa förr i tiden, men nu är jag lite sugen på att ta det till nya nivåer 🌱 Vi får se hur det blir 🌱 Jag har ju svårt att göra saker med måtta 🌱 Vi skulle haft böngroddarna i middagen idag, com chien trung med räkor och cashew, men det glömde jag 🌱 Satsar på pad thai på måndag, där gör de sig oxå bra 🌱
 
 
Efter frukost åkte vi till Blomsterlandet och letade en kruka samt groddar, hittade ingetdera men kom ut med två palettblad till sonen. Han har gröna fingrar och palettbladen får han helt fantastiska ✋ Vi fortsatte till Rusta för att bland annat köpa störtläckra lakanset som maken sett 🦩 Innan vi åkte hem körde vi förbi diket vid reningsverket i hopp om att få se kungsfiskaren. Jag hade med både kameran och fågelkikaren maken köpt åt mig...
 
 
...men där fanns inte ens en and 🦆och änder fanns det gott om där senast 🦆🦆🦆
 
Fotot på kungsfiskaren är taget förra fredagen 🤩
 
När vi kom hem fikade vi och plockade upp våra varor och jag slängde in våra nya lakan i tvättmaskinen 🧺 Tog det lite allmänt lugnt, fixade middagen (utan groddar 🤬) och bäddade rent.
 
 
Ja ni ser rätt! 🦩 Mjuka sköna lakan med flamingos 🦩🦩
 
Ikväll blev jag klar med andra sockan så nu har jag mitt första par flamingosockor 🦩 Kanhända blir det ett par till🦩 Man vet aldrig 🦩
 
Mönster från Jennypenny, stickade i Arwetta 🧶 
 
Nej, nu tror jag att jag ska samla vuxenpoäng och krypa i koj 🛌 Mina flamingolakan lockar 🦩

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0