Så blev onsdagen

Efter morgonens tankar och frukost gick jag ut med hundarna, som vanligt... men innan disken:
* satte jag på en tvätt
* gjorde min artrosgympa
* skalade 5 kvitten och började koka mos/kompott. Jag hade ingen citron men en halv torr lime fick duga. 
 
Jag sparade några kärnor, tänkte plantera dem 😃
 
... sen diskade jag. Innan jag tömde vattnet fortsatte jag gräva i fruktskålen efter en mango för att göra räkcoktail till lunch.
 
 
Nog f-n låg det ytterligare en kvitten där. Jag skalade den snabbt som ögat och slängde ner den i kvittenkompotten som redan börjar mjukna. 
 
Kvitten hör till rossläktet, även om den både ser ut och smakar likt äpple 🍏🍎
 
Medan moset puttrade klart ringde jag mitt dåliga samvete, änkan, berättade senaste nytt från advokaten som ringde förra veckan och lät henne sen prata en timme på högtalartelefon. Under tiden plockade jag fram painting-by-numbers-tavlan och började måla. Det var rogivande.
 
 
Innan jag gick ut med hundarna igen mixade jag kvitten-moset och hällde upp på burk. Det blev riktigt gott!
 

Satte på en tvättmaskin till och fastnade i målningen. Skulle bara täcka första färgen lite till och det var inte så lätt, det ena gav det andra och sen hade det gått nästan två timmar. Det syns inte men det var kul 🤩
 

Snabb middag och tredjenaden fick gå till brevlådan. Till sist blev det en timmes jobb med mitt projekt. Avslutade med lite broderi innan sistanaden.
 
Godnatt världen 🌍 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0