Fyra fantastiska dagar‼️

I måndags kom min äldsta dotter på besök med sin familj. De har campat på vår tomt och vi har gjort så mycket kul‼️
 
Efter vaccinet -
underbart att va' mormor
och ta igen allt
 
I måndags på eftermiddagen åkte vi in till Strängnäs, gick i parken, badade och åt glass.
 
 
Kvällen blev oxå supermysig med kubb, bus och hallonplockning.
 
 
Jag har haft sällskap på nästan alla vovvenader med ett strikt koppelhållningsschema så det blev rättvist!
 
  
Tisdagen har jag redan berättat om, det var då vi åkte till "Alla packorna"
 
 
Igår, onsdag, tillbringade vi dagen i Mariefred och Stallarholmen. På förmiddagen gick vi på Gripsholms slott...
 
De kikade efter tomten i skorstenen 🎅🏼
 
Vilken sittring! I sammet ‼️

Tessins "Hönstavlan" av Pasch är ju så rolig! Den föreställer drottning Lovisas hovdamer och Tessin är tuppen som gal i åsyn av deras behag. Att avbilda människohuvuden på djurkroppar var på modet på 1700-talet.
... Kl. 12.47 avgick ångtåget och vi var med!
 
 
Jag åkte hem och hämtade hundarna, sen möttes vi upp i Stallarholmen, vid glasskiosken 🍦 
 

Färden fortsatte ut till Åsa gravfält där vi gick runt och fantiserade om svunna tider. Gravfältet ligger högt på en rullstensås som löper över Selaön. Längs åsen finns tydligen gott om fornlämningar så det kan vara värt fler besök, tänker jag 😃
 
 
På vägen hem tog vi ett dopp vid Stallarhomsbadet och till kvällen grillades det lax. En superfin avslutningskväll❣️

Idag på morgonen gick barnen och jag morgonpromenaden tillsammans. De plockade en stor bukett blommor till grannen som passat Bamse och Rambo när vi var på slottet och som gett barnen en hel påse fina skor 🥿 👞 👟 
 
Det finns så många spännande kryp 🐜 🐞 🐛 
 
Det blev väldigt tomt och tyst när de åkte 🙉
 
Grannen och jag hade bestämt att ta hundarna på en kortare prommis på em, men hon kom farande i golfbilen så vi åkte en sväng runt området och njöt av den fläktande fartvinden. Vi stannade i båthamnen och rastade hundarna innan vi åkte hem och skildes med ett "kanske kvällsdopp".
 
 
Det blev kvällsdopp. När maken och jag lagade mat kom smset och vid sju kom hon i golfbilen och han på fyrhjuling. Efter lite trams kom vi iväg 🤪
 
 
Vi blev kvar över en timme vid Mälaren. Det var så skönt!
 
 
Kvällspromenaden bjöd på en magisk upplevelse där jag och hundarna blev helt omsvärmade av trollsländor. Jag stod och njöt tills Bamse otåligt började gruffa och ville gå hem. 


Veckan har bjudit på fantastiska dagar och den är inte slut än❣️

🌍 Godnatt världen 🌎

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0