Lördag med äventyr

Lite sorgmodigt kändes det allt att ge sig av imorse. Jag körde min bil och maken kom efter i husbilen.
 

Vi körde till husbils/husvagnsfirman i Västerås varifrån vi oxå köpt vår nya. Nu ska de gå igenom vår husbil och se vilket pris vi ska få för den som mellanskillnad. Maken har servat och skrubbat den till tipptopp-skick👌 På fredag hämtar vi vår nya.
 
Så otroligt mycket vi fått uppleva med vår fina lilla husbil. Jag kommer sakna den 💔

Så fantastiskt kul det ska bli med en något rymligare och mer robust husbil. Ser fram emot alla upplevelser som väntar på oss ❤️
 
Våra vänner i Västerås mötte upp oss på firman, så körde vi i karavan en stund. Först till Brynolf bagare 👨‍🍳  där vi fick välja gofika, en wienersemla föll mig i smaken 🤩
 

Sen fortsatte vi i karavan till Anundshög. Dit har jag velat åka länge, men inte fattat att det låg så nära förrän vi var och tittade på husbilar för ett par veckor sen! Då tänkte jag att jag skulle åka dit ta en lång-vovvenad, ensam eller med sällskap, men nu föreslog min Vås-vännina en corona-anpassad fika där vilket självklart blev ett stort JA från mig. Dit kan man åka många gånger, det finns massor att uppleva. Inte minst Sveriges största gravhög som tronar över området med sina 9 meter...
 
 
... och tvilling-skeppssättningen nedanför...


... därutöver fanns flera mindre skeppssättningar, gravhögar, runstenar, boplatslämningar mm.
 
Stenar 🙌 stenar 🙌 stenar 🙌

Efter ett par timmars trevlig samvaro på denna häftiga historiska plats begav sig maken och jag oss hemåt. Han har eldat i tunnan och jag pratat med en dotter. Rester till middag... och snart ska vi gå ut och bada 💦 
 
Life is good ❤️🧡💛💚💙💜🖤🤍🤎
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0