Min söndag đŸŒș

NĂ€r vi gick kvĂ€llskissen igĂ„rkvĂ€ll var det nĂ„t som smĂ€llde till vid huset bredvid det hus varifrĂ„n den attackerande Ă€lgen kom rusande för fem Ă„r sen. Det bekom mig inte, men nĂ€r ett stort djur snabbt travade ivĂ€g gick pulsen upp i 200. Jag hojtade till och fick upp ficklampan men sĂ„g inget 👀 Att djuret liksom travade gör att jag uteslöt rĂ„djur, vildsvin har jag inte hört men misstĂ€nker i efterhand kanske vildsvin eller snarare Ă€lg
 eller om vargen Ă€r tillbaka. SĂ„ svĂ„rt att höra nĂ€r natten förstĂ€rker alla ljud.

(null)

Natten blev inte sĂ„ kul. Kunde inte somna. Antar att min hĂ€rliga inaktivitet igĂ„r var orsaken till det. FramĂ„t smĂ„timmarna slumrade jag oroligt och drömde mardrömmar. Först försvann Rambo och efter ett dygn fick jag ta pĂ„ mig att avbryta sökandet dĂ„ det var flera minusgrader och man sett bland annat varg i omrĂ„det. Det var skönt att vakna till och kĂ€nna vĂ€rmen frĂ„n hans lilla kropp och höra honom snarka. Föll i slummer igen och nu befann jag mig i Afghanistan. Jag stod hukad i ett hörn, iklĂ€dd burka, och Ă„t Ă€ggröra med stenhĂ„rda Ă€rtor đŸ€” VĂ„gade inte möta mĂ€nnen omkring mig med blicken utan försökte göra mig osynlig. En sekvens senare befann jag mig i en skola dĂ€r lĂ€raren bad mig och sina fĂ„ kvarvarande elever att hĂ„lla honom om midjan nĂ€r vi gick över skolgĂ„rden. Jag förstod att han skyddade oss frĂ„n krypskyttar med sitt liv som insats. NĂ€r jag vaknade till igen valde jag att kliva upp, tre minuter före klockan skulle ringa ⏰ DĂ„ insĂ„g jag att jag stĂ€llt klockan en timme fel och fick superbrĂ„ttom. En timme för lite pĂ„ morgonen Ă€r bara för mycket! Men maken ringde att han var pĂ„ vĂ€g hem sĂ„ jag kunde lĂ€mna hundarna orastade och bara Ă„ka nĂ€r jag fĂ„tt i mig frukosten
  
 
Kom till jobbet 8.03, valde förbön och kollade evangeliet. Resten gick som pĂ„ rĂ€ls, typ. Den pensionerade Hovsjö-prĂ€sten var dĂ€r och ville prata Hovsjö. NĂ€r vi var klara i Hovsjö Ă„kte jag till St Ragnhild och jobbade en stund till. Har jobbat 50 timmar denna vecka


(null)

Hemma doftade det underbart. Ett tĂ€nt ljus och varm glögg stod pĂ„ bordet đŸ˜

(null)

Ägnade en stund Ă„t att lĂ€gga in mina jobb i outlook medan maken gick ut med hundarna, sen stĂ€llde han sig vid spisen och lagade Heta RĂ€kor đŸ€ Hann diska och drog sen ivĂ€g pĂ„ Ă„rets sista knyppelkurs. 

Det var en hit att flytta kursen frĂ„n mĂ„ndagar till söndagar. Varför vet jag inte riktigt, men jag Ă€r inte alls lika stressad som nĂ€r man kommer frĂ„n en arbetsdag. Nu var det arbetsdag idag men som regel Ă€r det en skön avslutning pĂ„ helgen. Mina elever överraskade mig med en jĂ€ttevacker blomstergrupp som en av dem satt ihop. Röd begonia, murgröna, aloe vera â€Š och en chokladask samt en liten halmstjĂ€rna ⭐ NĂ€r jag kom hem klippte jag försiktigt upp pĂ„sen sĂ„ jag inte skulle förstöra nĂ„got.

(null)

Inga Ă€ventyr pĂ„ kvĂ€llens kissenad. Hoppas fĂ„ sova gott inatt đŸ’€ 




Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0