Små och stora pälsar

Både maken och jag klev upp halv sju imorse. Tjugo i åtta kom bredbandsfixarna och kopplade in en dosa. Inom några veckor kommer de och gräver in fiber. Maken åkte till jobbet och jag satte fart. En intensiv förmiddag som handlat om att sy  ihop  LT-klappen från församlingens sida🧵 Det är så många små bitar som dyker upp så hela projektet känns som ett enormt lapptäcke, det känns som jag konstant hittar nya lappar som ska tillfogas. Fick god hjälp på vägen av en kollega som nyligen slutade i Södertälje 💚 

Halv 12 bröt jag för ett webinar som Samordningsförbundet i Södertälje ordnat. Hela veckan sänds lunch-webinarier på temat "en vecka fri från våld" och jag har anmält mig till alla. Idag var det Rebecca Romero som berättade om sin bok  "Den osynliga buren" 📕 

(null)

Webinariet drog ut på tiden men jag gav mig ändå tid att ringa lite innan jag gick ut på vovvenad 📞 

Äventyret finns konstant runt knuten känns det som. Jag hade tänkt gå lite längre, men när en stor älgtjur stod 15 meter in på elgatan fick jag snabba fötter hem 👣 Jag tycker ju att jag har haft min fair share av älgäventyr, men jag hejdade mig efter ett par meter och smög tillbaka för fotobevis, men fotona blev inte så bra. Jägarna sköt en fjolårskalv i dåligt skick förra helgen som de fick gräva ner … denna hade ju varit en trofé, både nåt att äta och berätta om 🍽 

(null)

Nästan hemma gick Rambo till attack mot urberget. Suck, täckte jag, typiskt min lilla pitbullwannabee. Döm om min förvåning när urberget började pipa! Han hade fått fatt i en liten sork och snabbt fick han hjälp av brorsan. Jag drog åt mig hundarna för jag vill vare sig att de ska äta sork eller bli bitna av sork. Sorken kved några sekunder, men sen fick den fart och for ner i ett borrhål.

(null)

(null)
Den delade tydligen håla med en stor spindel 🕷 

Fixade lite fruktsallad med yoghurt till lunch. Mogen mango 🥭 och granatäpple… granatäpple är ett bra namn på en frukt som bidrar till att köket ser ut som Stockholms blodbad efter att man dissekerat den🩸

(null)

Eftermiddagen gick på tema sorg, minnesanteckningar och tidrapportering. Var klar med jobbet klockan sex 🕕 då värmde jag rester från frysen medan maken gick tredjenaden. 

Lugn kväll med stickor och tv 🧶 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0