Slutet på en lång vecka

Arbetsvecka alltså. Förutom att jag var ledig i fredags har jag jobbat sen förra måndagen. Det har varit spännande, lärorikt och tröttande så inatt sov jag 11 timmar, förutom en kort kissenad vid 2-tiden då Bamse behövde "gå ett ärende".  

Le Grand Finale blev vardagsgudstjänsten igår som jag ansvarade för och dessutom predikade om Rut. Det var kul, men när jag åkte hem vid fyratiden var jag trött.
  (null)
På morgonen var fräscha blommor fastsatta vid korset på dörren. Södertäljes befolkning är övervägande kristna.

Det blev lax i ugn till middag. Tyvärr lyckades jag salta den för mycket… hoppas jag lyckas bättre med ärtsoppan idag. Hursomhelst väckte maken mig när jag började dra timmerstockar framför Tvn och då var klockan inte ens nio 🪵 Han tog sistanaden och, förutom 600 steg inatt, sov jag till åtta imorse. Hundarna snusar än, men klockan är tio så jag tänker kravla mig upp nu och njuta av en ledig fredag. Suktar efter KAFFE och ägg 🥚☕️🥚 

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0