Annandagpåsk

Ännu en fin påskdag, den sista för i år. Jag är så tacksam över att ha kunnat jobba och vistas så mycket i gudstjänst under helgen. Det har gett en ny energi. Visserligen tycker jag att jag jobbar i gudstjänst jämt, alltså i Guds tjänst, men mycket i min tjänst just nu går ut på att "släcka bränder" och att nu i helgen ha fått återknyta till "källan" har gjort mig gott 💝

Åkte hemifrån vid niotiden och började arbetsdagen med att provgå den bit som var lerigast när vi provgick sträckan förra torsdagen. Det var torrt och fint så vi behövde inte ta den alternativa vägen, som var jättefin den oxå…👌

(null)

Vi blev sju personer i spridda åldrar mellan 10-80 år som gick från Hovsjö kyrka genom Hovsjös bostadsområde, ner mot koloniområdet och sen mot Eklundsnäsbadet…

(null)

(null)

(null)

(null)

… och vidare längs sjön Måsnaren till Tveta kyrka. Vi hade fyra läsningar längs vägen, en utanför kyrkan i Hovsjö, två längs vägen och en vid framkomsten till Tveta kyrka.

(null)

(null)

Efter goda smörgåstårtor och en härlig påsktårta som vår vaktmästare bakat firade vi mässa.

(null)

Kände mig lite mör när jag kom hem. Satt i solstolen en stund och njöt av vårvärmen och alla våra nya pelargoner som maken burit ut.

(null)

(null)
Mintgrön soppa 

Han kom ut med spenatsoppa och bacon vilket var rätt lagom efter påskbuffén i Tveta.

Har diskat och latat mig, tillbringat en dryg timme i tunnan. Ska strax gå in och fixa jordgubbar och glass 🍓 Måste hålla mig vaken en timme till för nätdoktorn ringer halv tio 🕤👨‍⚕️ 

(null)
"Den" tiden är här… 🦟





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0