Fem minuter…

… 1 minut och 17 sekunder mer dagsljus sen igår! Det tar sig 😎 

(null)
Färgglad omelett imorse med gurkmeja, lite vitlökskryddat fläskkött från igår, cocktailtomater och riven basilikaost från Falbygdens osteria 🌱 

Vi åkte till Eskilstuna på fm för att handla. På vägen dit såg vi flikar av blå himmel och solen bröt igenom några minuter. Jag tror inte riktigt maken förstått min vånda över att handla kläder, men idag blev det dessvärre extremt. Hade panikångesten precis runt knuten. Det hjälpte att ha maken med. Jag rusade in och högg första tjej som hade en Kappahlskylt på bröstet - Var är XLNT? - Maken gillar ju att gå och bläddra bland plagg, men jag dök på det svarta omgående. Här ska inte bläddras. Hittade en kavaj som inte såg klok ut i provrummet, hängde tillbaka, hittade mina favvo-byxor, samma sort jag haft i 15 år, 46 var för litet och 50 för stort. Maken hade zoomat in en kavaj och den satt som en smäck. Tog brallor och kavaj och gick till kassan för att köpa kavajen och fråga om byxorna. Jag kallsvettades medan maken tappert bar min jacka. Min byxstorlek fanns på lagret och efter att ha betalat skyndade jag lättad ut. Det är HEMSKT att handla kläder! Men jag gick in på Din Sko och skor är lättare… kom därifrån med två par skor och ett par kängor. Nu borde jag slippa handla på länge. Skulle behöva en jacka för dragkedjan håller på att ge sig på den jag köpte för några år sen, men jag har sparat en efter morbror som funkar. Härmed lovar jag mig själv att alltid handla i god tid och helst inte på vintern!

(null)

Vi åkte vidare till Willys och handlade lite gotta till imorgon. Höll på att tuppa av så när vi kom ut köpte jag vatten som jag började hälla i mig innan jag kommit fram till kassan. Kassörskan sa inget, tror hon uppmärksammat mitt bleka svettiga fejs … 

När vi kom hem och jag fått vila lite röjde jag vardagsrumsbordet och sen köksbordet så det ser hyfsat ut. Lagade torsk till middag och till kvällen blev det ett efterlängtat bad i tunnan💦 

👖 Life is good 🥾

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0