Årets första tisdag

18 minuter‼️

har dagsljuset ökat sen

vintersolståndet


Både maken och jag sov gott före kl nio igårkväll. Det gjorde att jag inte kunde somna om när hans väckarklocka ringde kl 5 ⏰ Det gjorde absolut ingenting för jag kände mig ovanligt pigg. Hade en jättefin morgon i lugn och där jag bl.a läste mina bloggar hela vägen tillbaka till dagarna före jul… varför jag nu tyckte det var så intressant att skriva om 😂

Jobbat i Hovsjö idag. Bland annat har vi börjat rensa ut förrådet. Eftermiddagen i Södertälje.

När jag kom hem rullade jag AIP-köttbullar och lagade en något modifierad torsk i kokosmjölk så även den blev enligt AIP.

(null)

Fast nä, jag kommer inte undan känslan av svek. Jag hade bestämt mig för att inte lägga nån mer energi på det där. Har fått stöd och uppmuntran… men när jag hörde mig själv börja prata om det vid lunchen idag med nya människor jag litar på insåg jag att jag är nog rätt långsint. Känslan av svek späddes på efter ett telefonsamtal på eftermiddagen och sen har jag vältrat mig i känslan av svek. Känslan av att svika på jobbet, att inte kunna leva upp till förväntningarna. Känslan av att inte orka och hinna med mina barn, barnbarn, föräldrar och vänner. Inte minst sveket mot mig själv, att fortsätta vara blåögd, längta efter bekräftelse och upprättelse fast jag vet hur världen funkar. Och sveket mot min kropp, att vanvårda den så fruktansvärt och kräva att den ska fortsätta funka. Effekten av AIP börjar kicka in nu. Mindre värk, bättre sömn och depp att jag låtit det gå så långt…

Nej, nu är det dax för skönhetssömnen. Imorgon är allt bra igen 💞

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0