Trettondag i Hovsjö 💨

Jag var knalltrött när klockan ringde imorse, men nu vet jag ju att det är omställnings- och läkningsprocessen så jag känner tacksamhet över det lilla obehag det ger 🙏

Idag har jag varit i Hovsjö hela dagen och det har varit en perfekt dag. På förmiddagen firade vi mässa på äldreboendet och vi hade som grädde på moset även med oss julkrubban inklusive änglar och vise män.

(null)

(null)
Krubbtransport

(null)
Det är fantastiskt fint att få vara med och fira nattvard på äldreboende

På eftermiddagen firade vi mässa i Hovsjö kyrka och dagen till ära firade vi med rökelse. Det var superhärligt. Många besökare och fin stämning och min kollega gör så himla fina gudstjänster 💞

(null)

(null)
Julkrubban åter i Hovsjö kyrka 

En "liten" fadäs lyckades jag med trots genrep i tändning av rökelse-kar… efter att ha provat med tre korn bestämde vi oss för att en tesked nog skulle bli bra. Vid skarpt läge under mässan öste jag på en rågad tesked och jämrans vad det rök. Min prästkollega skickade ut mig efter att vi rökt på evangeliebok och församling med rökelsekaret och jag tänkte att det kunde väl få ryka klart i sakristian. Tack och lov fick jag syn på rökdetektorn innan jag stängde dörren och valde att på nytt greppa tag i karet och skynda ut för att släcka rökeriet med snö innan brandlarmet gick 🔥 Man lär så länge man lever 🥄 En måttfull tesked räcker 😅 

(null)
Rökelse-kar

Precis som imorse hade maken fått åka på jour när jag kom hem, men jag lagade middag ändå. Tre portioner av nåt köttfärssåsaktigt enligt AIP åt mig (jag äter bara lagad mat och frukt så jag gör alltid fler portioner till mig som jag kan värma) och en vanlig köttfärssås med spaghetti som maken fick micra när han kom hem. 

Satt och såg Polisskolan 6 i mörkret. Härlig avslutning på en härlig dag.

Snövit trettondag

fylld med rökelse och psalm

Somnar leende 💋


🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0