Tranorna är här 😍

Sov som en sten inatt och vaknade av makens väckarklocka klockan fem 🕔 Sov gott en stund till. Dagen började spännande då jag fick syn på tranorna. De kanske inte är de första, men de första JAG ser 👀 Jag stannade bilen och tillät mig njuta en stund 🥰

(null)
  (null)
Vilken härlig dag, na na na naa 🎶 

Vid hunddagis blev jag vittne till hur en lastbil backade på en parkerad personbil. Det blev ett fasligt liv! Först ljudet av plåt som vecklades ihop med våld och sen på människorna. Ägaren vrålade och chaffören med medföljande sprang som skållade råttor. Det fanns fler på platsen så jag anmälde mig inte som vittne utan körde vidare till jobbet.

Det blev en lugn timme på jobbet innan jag hade samtal, sen blev det fart. Jag förvarnade redan på morgonen via Mail alla berörda att mitt schema var snävt då jag på kort tid skulle ta mig mellan tre olika platser. Möte i Ragnhildsgården, möte i Tveta och till sist vardagsgudstjänst i Hovsjö. Hepp hepp 🏃🏼‍♀️ Det blev bra möten transport-stressen till trots. Möte kring framtiden, påsknatts-planering och till sist vardagsgudstjänst med efterföljande samtal. 

Kom hem när det fortfarande var ljust 🤩 Det blev fiskgryta till middag och jag blev skickad i säng kvart över åtta när jag börjat dra timmerstockar i soffan 🪵 

🍃🌺🍃 Godnatt världen 🍃🌺🍃


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0