Ängeln i rummet

Dum eller envis! Kändes lite udda att stå och skrapa bilen iförd korta tights och kofta imorse. Men jag vill inte erkänna den annalkande vintern än‼️ Den kommer ändå, oavsett vad jag vill eller inte!

(null)
Mr Frost på besök

Vi hade inget möte imorse så efter att jag gjort det jag skulle före mottagningen började jag plocka lite i högarna från tidigare jobb som jag släpade till jobbet från snart två månader sen. Mariam (Mose och Arons syster) var inte på humör idag så hon slängde sig på rygg med en smäll två gånger medan jag höll på och greja 💥 Både enhörningen och hjärtat jag fick av min praktikant i höstas slängde hon ner 🗑 Hon var väl trött på att stå bakom så jag flyttade enhörningen så nu står den bredvid Mariam och hjärtat ligger i fönstret. Undrar just om hon ville säga nåt 🤔

(null)

Så dök Augustinus upp och hjälpte mig på traven. När jag lagt undan alla skrifter om olika kyrkor Huddinges kyrkgrupp varit på och funderat kring huruvida jag ska spara dem eller inte dök en liten skrift upp ovanpå en kopia av allt mitt förträffliga arbete (skrivet med ironi) jag utförde i Huddinge. 

(null)
Tack för de orden, de behövde jag idag

När jag sen svarade i telefon och satte mig i min besöksstol såg jag den, ängeln i fönstret 👼 

(null)

(null)
Ja, men det ser jag väl att det är en duva som flugit i fönstret 🕊 men varför var det imma på fönstret just idag? God works in mysterious ways 😇

Vissa kallar det magi, men jag kallar det bönesvar när man får de där små typ signalerna. Jag tänker lite för mycket just nu och jag behöver inte oroa mig om jag överlämnar det förflutna åt Guds barmhärtighet, nuet åt Guds kärlek och framtiden år Guds beskydd. Allt löser sig så som det är menat. Allt är inte bekvämt. Allt är inte heller jobbigt. Livet är både och.

På mottagningen hade jag bara ett långt besök. Hen fick ta tid eftersom det inte fanns nån kö. Strax därefter fick jag ett telefonsamtal som gladde mig otroligt mycket, det var kanske därför Mariam var så "sprallig" idag…? Och jag fick skratta så tårarna forsade. Hursomhelst, fortsättning följer 💝

Lunch, möte, möte, besök, sen var klockan fem och jag åkte hem 🕔 Jag var en timme senare än maken så han hade kokat ärtsoppa på ärtorna jag la i blöt igårkväll. Så himla gott 😋

Disken är diskad, tvätten tvättad, Tvn tittad och hundarna kissade under den stjärnklara himlen.

🩸💧 Godnatt världen 💧🩸






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0