Dag 220

Regn, regn och regn. Det blev en innesittardag. Har inte gjort mig så mycket utan har använt dagen till småpyssel. Vi har delat på vovvenaderna och försökt gå när det är uppehåll ☔️ Ragnar har suttit ute i sin voljär ett par timmar.

(null)
Vi såg flera små vinbärssnäckor idag

(null)
Korsning… eller "Morsning korsning"?

Läste igenom mina båtbloggar och konstaterade att det bara är två veckor sen vi "gjorde" Mariehamn i väntan på att ungdomarna skulle komma. För en vecka sen var vi tillbaka i Mariehamn i hopp om att komma över havet innan ovädret "Hans" som fortfarande härjar med oss. Det känns som att det är längre sen. Tiden är på ett relativt begrepp…

(null)
Förutom att det är årets 220:e dag verkar den 8 augusti ha tre teman. Undrar om man få välja 🍀 

Min dag har dominerats av stickning och matlagning 🧶🥘 Det blev en jättegryta på högrev, morötter, lök och massa nyttig kål 🥕 🧅 🥬 🧄 🌽 🥩 

(null)

2,5 timme senare njöt vi en mustig köttgryta, sen stekte jag upp några hamburgare på rent nötkött vilka lades in i kylen.

(null)

Nu har vi några lunch/middagar fixade 👍

Igår ringde jag och påtalade för Skapamer att de bara skickat 10 av mina 12 beställda nystan. Kvinnan på kundtjänst var jättetrevlig och skulle skicka 2 till på en gång. Tur det, för 50grams-nystan på stickor no8 går undan. 2,5 🧶 har jag stickat bara ikväll.

(null)
"Molly", himla mjukt och mysigt att jobba med 😇

Dagen är slut, vi önskar oss lite mindre regn imorgon ☔️

Tack 🙏 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0