Andra advent

I badtunnan

njuter jag vinterns vita

och vattnets värme


Redan igårkväll kände jag hur värken och sjukdomskänslan började släppa.  Ju fler dagar som går, ju säkrare blir jag på att det är influensavaccinet som gett biverkningar. När jag vaknade imorse kände jag knappt av ryggen alls, men även höfterna var klart bättre. 

(null)
På morgonen hade vi nio domherrar vid matningen som vi såg samtidigt

(null)
(fick dock bara åtta på bild)

(null)
Talgoxen ser så förvånad ut där han landat band alla domherrar

(null)  

Dagen har i stort bestått av fysisk vila. Jag har sytt klart skedfodralen som jag lovade en dotters kompis för länge sen 🥄 

(null)

Under eftermiddagen blev även "Syfestivalsarmbandet" klart. Det var den knyppling som låg på prova-på-dynan och där ca 30 kvinnor provade på knyppling. Jag satt själv vid prova-på-dynan under lördagen och handledde kanske 20 av dessa kvinnor mellan 6-75 år och det var sååå roligt! Deras nyfikenhet och kreativitet blev ett nära 60cm långt band som jag nu gjort ett armband av.

(null)

(null)

(null)
Tycker det blev jättefint!

Ikväll har jag oxå nästan stickat klar babymössan 🧶 Öronlappar, knytband plus resår till byxan, sen kan jag bocka av även babysetet från att-göra-listan. 

(null)

Maken har jobbat hela dagen så badtunnan fick vara. Jag orkade inte klyva ved och elda 🪵🔥 Det fick räcka med att sopa fram bilen och skotta det jag nådde av taket över ytterdörren. Det är otäckt när stora sjok snö dundrar ner när man slår igen dörren och man har små hundar 🐾 

Nu är kvällskissen gjord. Morgondagen bjuder på en diger hemmajobbardag ✍️ 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0