Dan före vintersolståndet …

Imorse var det nästan omöjligt att kliva upp. Kroppen vill inte, vill inte, vill inte. Ändå låg jag vaken av och till under natten. Jag funkar inte utan solljus och dessutom hatar jag halkan. Det är det värsta på hela året när man ska gå runt som en pingvin så fort man sätter foten utanför dörren 🐧 Det kanske inte är halt, men jag är inte den som chansar 😝 

Hursomhelst, det är dan före…! Inatt strax före halv fyra vänder det 🕞 Då inträffar vintersolståndet då jordens rotationsaxel lutar som mest från solen. Imorgon är årets kortaste dag (dagsljus alltså). På lördag får vi typ en minut mer dagsljus, men bara vetskapen om att det har vänt tycker jag hjälper. Sen har vi en hel vinter kvar med skitfuckinghalkan så jag kommer garanterat fortsätta klaga💩 

(null)
Passade på att tända ljus 🕯️ 

Började dagen i Nykan. Lämnade tillbaka röklinet jag lånade som Lucialinne i tisdags…

(null)
Röklinet räknas som liturgisk klädsel, men för mig som inte kommer i ett lucialinne med bästa vilja i världen funkade det utmärkt som helgonklädnad 

… och fikade med Änglagottpersonalen. De frågade om babyshowern i lördags till vilken de gjort den fina och goda tårtan.

(null)

Klockan 10 hade jag samtal i flygeln och sen pratade jag lite med chefen innan jag åkte på lunch. Fick samtal om att presentkorten till barnen som jag delade ut i måndags inte funkade vilket genererade flera samtal innan jag kom fram. Härlig lunch med kollegan i Trosa där vi bland annat fått byta lite idéer 🎨🖌️ 

(null)

Sen vidare till föräldrarna. Pratade med mamma och hjälpte henne vattna blommor. Pappa är som en liten fågelunge där han ligger i sängen. Det sista han sa när jag kramade honom hejdå var "Jag älskar dig, Gunilla".  Då rann tårarna. Men när jag pratade med mamma ikväll och berättade att jag kommit hem, sa hon att han piggnat till lite när han ätit köttbullar jag hade med mig. Samma hände i söndags näg jag hade med mig ärtsoppa. Pappsen gillar min mat 💖

Stormen Pia var i antågande på hemvägen. Det blåste och ömsom snöade ömsom regnade. Ser inte fram emot morgondagens trafikläge🌪️❄️ Köpte en combo kyckling på chopchop på hemvägen så det räcker till lunch imorgon oxå. 

Lite tv och smärtstillande ikväll. Det är otäckt lugnt ute just nu… kommer Pia slå till med full styrka, typ lugnet före stormen, eller har hon tagit en annan rutt?

🌑 Godnatt världen 🌑


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0