Första advent

Min älskade hund

Som klistrad vid min sida

Trygg i sin djupsömn


(null)När jag vattnade såg jag att St Paulan jag fick när jag slutade i Hovsjö står i knopp 🌱


Medan maken tog morgonpromenaden passade jag på att vattna, bädda, mata djuren, vika tvätten i torktumlaren, sätta på första tvättmaskinen, byta till röda gardiner i sovrum och kök till, göra matlådor av gårdagens lasagne, hälla upp dotterns nu torkade svamp på burk samt förbereda disken.


(null)  😋


Efter frukost städade jag vardagsrummet så maken kunde börja julpynta 🎅🏼🎄 Det är nämligen hans jobb 🤗 Sen diskade jag 🍽️ 

(null)

(null)
Så kan det gå om man sätter sig och tittar på 👀 

(null)

(null)
Hahaha, de här gjorde jag för några år sen och de var så roliga att göra! Glömde att de blev så många 🎅🏼🎅🏼🎅🏼🎅🏼🤶🏼🎅🏼

(null)
Undrar om jag ska stryka mattan 🤔

(null)
Den här virkade jag oxå för några år sen, och en till året efter. Nånstans i Ugglebo finns material för två tilll 🌟 

(null)
Helgonen har fått sällskap av små nissar köpta på nån julbordsutflykt

Jag satte mig att knyppla klart bokmärket som jag lovat en väninna 🍄 

(null)

(null)

(null)

(null)
Röd flugsvamp 🍄 Carl-Johan och blodriska

Började med ett armband av spetsen vi hade på prova-på-dynan på Syfestivalen. Jag ville göra nåt av den. Hittade ett blått tygstycke i Ugglebo.

(null)

(null)

Efter middan åkte jag på kursavslutningen i knyppelkursen. Vi blev fem idag och de jobbade självständigt. Jag gick några varv och tittade till dem, hjälpte till med nåt smått men hann även sy lite på armbandet. Sydde ihop det blå tyget fyrdubbelt för stadgan och började sen fästa knypplingen. Jag tror att det kan bli snyggt.

(null)

(null)

Jag fick en jättefin julgrupp av mina elever.

(null)

(null)
Spetsrosett 

(null)
Tomtenissa med spets på kjolen

Har fastnat vid Tvn och stickorna. Ännu ett babyben tar form till Morden i Midsomer 🔪🩸 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0