Home, sweet home 🏡

Det gick lika dĂ„ligt att sova pĂ„ bĂ„ten inatt som i förrgĂ„r natt. Fast inatt hade jag inte ett dugg ont
 men jag lĂ„g och funderade pĂ„ om det kan vara nĂ„n klaustrofobisk kĂ€nsla av att ligga inlĂ„st i ett litet litet rum i en stor plĂ„tlĂ„da ute pĂ„ havet som kickar in? Slumrade till och vĂ€cktes av en familj som tyckte det var en bra idĂ© att lĂ„ta sina barn (!!!) springa och skrika i korridoren efter midnatt 🕛 FramĂ„t halv tvĂ„ drog bogpropellrarna igĂ„ng nĂ€r vi la till i LĂ„ngnĂ€s och det lĂ€t som de var installerade i hytten bredvid đŸ•œ Halv sex började högtalarna gapa att frukosten serverades pĂ„ nĂ„t plan och sĂ„ kom stĂ€d och ryckte upp dörren med ett halvpiggt "Godmorgon" đŸ• đŸ˜©

(null)

Halv sju rullade vi av bĂ„ten đŸ•Ą Vid sju lĂ€mnade vi av dottern och svĂ€rsonen 7ïžâƒŁ Maken och jag tog en kaffe pĂ„ Donken ☕ hĂ€mtade hundarna hos svĂ€rmor klockan Ă„tta 🕗 och Ragnar hos sonen vid halv nio đŸ•Ł Till sist hĂ€mtade vi min bil pĂ„ makens jobb 🚙💹

NĂ€r vi kom hem stekte jag kantarellmackor medan maken gick ut med hundarna 


(null)


 sen satte jag mig nĂ„gra timmar vid knyppeldynan och tittade ut pĂ„ snöfallet. Satte pĂ„ en tvĂ€tt đŸ§ș la en hundfilt över knĂ€na, en halsduk över axlarna och slĂ€pade fram en extra lampa till köksbordet đŸ’Ą SĂ„ hĂ€rligt! Det var lĂ€nge sen jag gav mig tid att bara nörda đŸ„

I kökslampans sken

knypplar jag ett bokmÀrke

Ute virvlar snön


(null)

(null)
Mitt eget mönster 🍄 Ă€r rĂ€tt stolt faktiskt. Detta bokmĂ€rke ska till en vĂ€nnina 🍄

Fixade en restfest till middag. Inspirerad av en video jag sett pĂ„ Facebook blev det hjĂ€rtan av tvĂ„ varmkorvar jag hittade i frysen, stekt Ă€gg och ett halvt paket bacon som oxĂ„ lĂ„g i frysen, och dĂ„ risfrittas av det svarta riset som jag kokade i veckan. Blandade det med malda solrosfrön, mjöl, riven morot, hackad lök, det sista av basilikaosten jag köpte förra Ă„ret i VĂ€stergötland, salt och peppar.

(null)

(null)

Efter det har det blivit tv och stickor resten av kvĂ€llen đŸ§¶ 

(null)

KvĂ€llsnaden bjöd pĂ„ en vacker mĂ„ne 🌕

(null)

(null)

(null)

Alltid konstigt att tĂ€nka tillbaka pĂ„ det senaste dygnet nĂ€r man varit ute och rest. För 1,5 dygn sen lĂ„g vi i vattnet pĂ„ NĂ„dendals badhotell, för ett dygn sen drack vi en drink i baren pĂ„ Viking Grace, imorse vĂ€cktes vi i ottan och nu
 

🚱Godnatt vĂ€rlden 🌕





Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0