Det blir en helg på sjön💦

Låg och drog mig, gick upp 9️⃣ och när jag satte mig i fåtöljen med mina två hälsothépåsar i koppen tänkte att igår vid den här tiden såg jag ut som en igelkott hos akupunktören 🦔 Tänkte oxå att den här morgonrutinen jag skapat, med hälsothé, reflexion och egenvård före frukost, kommer jag sakna när jag börjar jobba. Jag kan absolut gå upp en halvtimme tidigare, men frågan är om det blir samma sak när man vet att man ska iväg? Eller kan det bli ett nytt gott sätt att vakna till en ny arbetsdag?

(null)
Clinisoothe på psoriasisen, rosmarin i skalpmassagen, Björn Axén i hårtopparna, Lloyds lotion med doft av granatäpple på armar och ben plus hälsothé … vilken start på dagen 😃

Men idag har jag haft ont 🔪⚡️ Det går aldrig att förutsäga hur dagen kommer att bli förrän man börjar röra sig och jag vet inte varför vissa dagar är ok medan andra frossar i smärta. Hursomhelst så packade jag till mig och djuren för en helg på sjön, gick två lite kortare promenader med hundarna, pratade med äldsta dottern och en arbetskollega i telefon, diskade, lade sista handen vid föreningstidningen och skickade iväg den, påbörjade en artikel om en knypplad brudkrona till nästa nr …

(null)
Knypplad brudkrona i guldtråd i Uppsala gamla kyrka 👑 

… och fixade Ragnars resebur. Värst av allt var att gå ner allt till bilen för det gjorde så vanvettigt ont utan kryckan att hänga på, men vi kom iväg 🚙💨 

(null)

Men det var ändå lite lustigt med brudkronan som jag började skriva om. Jag fick tips efter bloggen om gamla Uppsala att mönstret funnits i Ica-kuriren i början av 60-talet och att det var Norbergs Bergslags Hemslöjdsförening som sålde färdiga kit. Jag letade upp föreningen på Google, den fanns kvar, jag mailade och fick kontakt. Igår fick jag ett stort kuvert som jag glömde öppna och jag fick syn på det när jag gick ut i köket efter att ha skrivit klart och slagit ihop datorn. Det var mönstret! Nu ska jag bara lista ut vilken tråd jag ska använda 😃

(null)

Maken väntade i båtklubben, han packade ombord och sen gav vi oss av. Först till Skanssundet för att tanka, slutdestination blev Maren. Här trivs vi. Vi har fått ett favorittillhåll 🥰

(null)
Kvällarna börjar bli mörka 🕯️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0