3 maj

En underbar morgonpromenad. Solen sken, vi hade +7° och korna råmade på avstånd. Hörde på radion i veckan att flera gårdar hade kosläpp runt 1 maj och jag minns med glädje när vi var på kosläpp i Roslagen för ett antal år sen. Jätteroligt. När kornas råmanden hörs här på Tosterön fylls jag av frid. Jag stod still, njöt av ljud och dofter, ändå kunde jag inte stävja illamåendet som rev i inälvorna. Just nu är det lite tufft… Och pappa skulle blivit 89 år om han fått leva lite till.

(null)
Fars dag 2023

Dagen blev intensiv och gick fort. Admin i herrgården innan jag gick upp till nykan för samtal, mottagning med besök-telefon-samtal, lunchbön…

(null)
(null)

…lunch, Drällis, planeringsmöte, samtal, telefon. Gick tillbaka till herrgården och hämtade bilen, sen hundarna från dagis. De ringde på em att Bamse kissar blod igen så jag meddelade att jag fått veterinärtid på måndag. Nästan 4 månader sen senast och det då kom jag i princip direkt från pappas dödsbädd

Lugn kväll hemma. Gjorde pastasås på grillresterna från 1 maj. Har halvslumrat vid Tvn under kvällen och ger upp nu 🥱 

(null)
Så gammal är jag idag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0