Sjukflykt

Hade svårt att somna igår, följdaktligen var det tufft att vakna imorse oxå. Tvingade mig upp strax efter åtta och gjorde det som måste göras. Sen åkte jag på en liten utflykt för att testa hur sjuk jag egentligen är. Jag började på jobbet. Där ville jag inte bli kramad och höll folk på avstånd. Det höll sig villigt undan och det tyder väl på att jag är tillräckligt sjuk? Dock var alla jag träffade jättegulliga och grattade i efterskott. Det blev tydligen nån missuppfattning i tisdags, för jag mailade och frågade om jag kunde gå på hälsoundersökningen och fick inget svar, vilket jag tolkade som ett ja. I onsdags, när jag sjukanmälde mig, fick jag veta att de tänkt uppvakta mig med en bukett blommor på personalmötet på tisdagsmorgonen. Buketten hämtade jag upp nu 💐 Den var heeelt fantastisk 💐

(null)

Jag hämtade oxå upp en väska med knyppelmönster som en kursledare lämnat in i Nykvarnskyrkan medan jag varit sjuk. Får se när jag orkar gå igenom dem och börja knyppla. De är till smyckeskursen i sommar. Det ska bli så spännande 😃

Passade på att prata med prästen jag skulle jobba med på söndag. Jag sa att jag slåss mellan förstånd och vilja, så han bestämde åt mig. Vi ska jobba ihop en annan söndag istället. Åkte hemåt lite ledsen (absolut inte på honom, på situationen!) men ändå väldigt lättad. Nu kan jag koncentrera mig på att bli frisk i flera dagar.

På vägen hem åkte jag förbi Vansberga och köpte ägg 🥚 

(null)

(null)

Sen fortsatte jag till Ramboden och hämtade ut min nu inramade digitala teckning ✍️ 

(null)

Jag är så nöjd! 

(null)
"Mitt Nykvarn" av Annelie Olander Berglund. Har fått både tavla och inramning av mamma i födelsedagspresent 🎁

Jag fixade ihop de tre buketterna jag fick på födelsedagen till en. Många tulpaner hade blommat ut, men inte alla så dem sparade jag 🌷 

(null)

Min nya bukett pryder vardagsrummet.

(null)

Gick till brevlådan och lite till med hundarna. Vårfåglarna kvittrade lovande och ullgarnet jag beställde i förrgår hade kommit. Det ska bli kul att provsticka. Färgerna är underbara 🧡💚

(null)
Saffron och dark apple 

Fixade lunch och sen däckade jag. Sov i över två timmar med Tvn på och det var med stor ansträngning jag lyckades ta mig ur soffan för att gå ut med hundarna igen 😰 Är ändå tacksam för att jag måste gå dessa promenader för den friska luften fräschar upp bihålorna och luftvägarna. Orkade inte tänka på nån middag så det blev en knäckemacka med en pannbiff på, men det blev lite stickat på kvällskvisten iallafall 🧶

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0