Pepp

Solen sken idag! Jag vaknade före maken och gick ut med hundarna. Stod still i de solstrålar som orkade lysa genom grenverket och njöööt av fulla muggar 🌲🌳🌲🌲 Livet återvänder 💖

(null)

När jag kom in igen bakade jag ett fröknäcke …

(null)

… till antingen mamma eller sonens familj. Vi får se vem jag träffar först. Därefter började jag läsa bloggar från februari 2019. Det var då min kropp var som mest trasig, jag hade stora problem med utslag på händer och fötter, smärta, svullnad 🖐️🦶 och jag kämpade för att få ett alternativ till Levaxinet som jag inte tålde. Det gick vägen och idag får jag NDT på licens.

(null)
Från februari 2019. Fullt så illa har det inte varit i vinter, men nästan hälften…

Det som inte funkade fullt ut var kosten. Jag började med AIP och rasade i vikt, mådde sååå toppenbra… men det finns alltid ett men. Tydligen hängde inte bukspottkörteln med i svängarna utan överraskade med en inflammation och en vecka på sjukhus som följd. Jag blev avrådd från att fortsätta med AIP fast vårdpersonalen inte visste vad det var. Det är faktiskt bland det nyttigaste du kan äta! Nu peppar jag mig själv till en mjukstart fram till min födelsedag, därefter ska jag försöka mig på 30-90 dagars läkningsfas. Vi får se om jag lyckas…

Maken och jag tog mittpådagen-naden tillsammans, sen lagade jag högrevsgryta och köttbullar med tillåtna ingredienser. Vinet och osten jag fick av grannen tänker jag inmundiga liksom ostbågarna vi har kvar. Det hinner jag före födelsedagen. Men jag tänker inte köpa nåt nytt "otillåtet". Vi får se hur länge "lyckan" varar, men solen idag har peppat mig. Jag är så hemskt årstidsberoende.

(null)

Kvällen har bjussat på bad i tunnan och lite tv 📺 

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0