Första måndan i juni 🌸

Och en ledig sådan 🤸‍♀️ Och helt tomt i almanackan 📖 Tänkte att jag behövde sätta upp en spets till på torsdag och boka in en stadsvandring och några besök med barn och barnbarn hos mamma 👵🏻 

(null)
Flickslända

Jag började med att leta reda på kryckan🩼 Värmen och myggen skulle kunna räcka, men min höft gör sig fortfarande påmind och jag tänkte att ju längre dagen lider desto hetare kommer det bli 🔥 Lika bra att gå en längre promenad nu 👣🐾🐾 Som morot använde jag chansen att få se fjärilar, då blir det faktiskt mindre svettigt och myggen blir inte lika jobbiga 🦟 

(null)
Blomfluga

Fjärilar fick vi se, men de var svårfotade idag 🦋 Tre ställde iallafall upp för fotografering 📸 

(null)
Grönsnabbvinge

(null)
Ängsmätare

(null)
Kvickgräsfjärli

Det blommar fantastiskt just nu, men jag kan inte låta bli att tänka på hur tomt det blir senare i sommar 🤔 

(null)
Nyponros 

Hemma på tomten blommar det oxå 🌸 Kejsarpion och magnolia är sen länge överblommade, men annat kommer istället 🌺

(null)
Jättevallmo 

(null)
Iris

(null)
Hortensian Lacecap blir bara vackrare för var dag

(null)
Rododendrons knoppar slår ut en efter en

Har mest suttit och slöat mellan promenaderna 👣 Det var skönt 🥰 Plockade fram knyppelbord och -platta plus garner, nålar, pinnar och mönster till på torsdag 🇸🇪 

(null)
Ännu en ängsmätare 

(null)
Talgoxen ligger på ägg i bodens husknut 🪺 

Efter andranaden jobbade jag en stund ✍️ En person hade jag lovat ringa eftersom det inte funkar i veckan som kommer, samt ett mer akut ärende som pågår 📞 Fick till ett besök med sonen så vi kan åka till mamma en lördag, stadsvandringen i Strängnäs som jag längtat efter verkar jag vara tvungen att avstå pga höften🦵 Mailade arrangören och frågade om "rask promenad" och de ansåg att jag inte var rask nog 🏃🏼‍♀️ Trist 😒

Duschade, packade, gav hundarna middag och en tredjenad vid halv fem, sen åkte vi hem till mamma 👵🏻 Maken skulle riva rör och vi skulle inte ha nåt vatten så jag passade på att dra och göra nåt nyttigt 🚙💨 Mamma och jag åkte in till Trosa och åt på grillen 🥩 Vår kontraktsprost kom in och köpte glass medan vi väntade på vår kebabtallrik och hamburgare🥙🍔 Ibland är världen liten, Trosa är en sommarstad, men jag vet ju faktiskt inte var hon bor 🏡 Hon kanske bor i Trosa 👙 

(null)

När vi kom tillbaka satt vi ute en stund och pratade med syrran som började nytt jobb idag ✍️ Sen tittade vi på ett 25-årsjubileum av Morden i Midsomer, riktigt intressant 😃 Nu har Rambo bäddat ner sig i mammas kläder, Bamse ligger under vardagsrumsbordet och jag har bäddat i soffan 🛋️ 

🌺 Godnatt världen 🚙💨






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0