Ändrade planer

Vaknade strax efter sju av att Bamse började springa fram och tillbaka. Jag for upp och skrek: NEJ! NEJ! Min duktiga kille ställde sig vid dörren. Jag klädde snabbt på mig, kopplade hundarna och gick morgonad. Bamse har lite jobbigt med kisseriet men så länge han är  pigg och levnadsglad vill vi behålla honom. Han blir 14,5 år om två veckor. 

(null)

Fixade frukost åt mig och djuren, bokade tid för påfyllnad av TBE när jag ändå ska till Strängnäs imorgon och drabbades om och om igen av magsmärtor. Inget konstigt, jag håller på att äta upp de sista järntabletterna jag fick på blodgivningen senast. Blodcentralen har pausat mig i väntan på diagnos av min smärta, men jag känner att jag snart är redo igen och då vill jag att tablett-kartan är slut. 

Men så började jag tänka: 1. Jag äter homeopatpenicillin 2. vilket i sin tur orsakat en ful svampinfektion 3. Ont i magen pga järntabletter 4. Naprapat i måndags och sjukgymnast imorgon 5. Borta igår och fullt ös lördag och söndag som kommer…. Ska jag verkligen åka på akupunktur idag? Behöver inte min kropp vila från allt en dag? Sagt och gjort, jag avbokade. Ringde en kompis istället. Gick ut med hundarna igen.

(null)
Rambo och kopparödlan

(null)
Rapsfjäril

(null)
Mindre guldvinge

Denna soliga dag har bjudit på flera olika fjärilar. Raps- och citronfjärilarna har ägnat sig åt parningsdans medan mindre guldvinge och amiralen har flugit solo.

(null)
Plockade upp en tappad handske och satte på bommen 

Under promenaden ringde en ur styrelsen i Svenska Spetsar och frågade om vi ville hänga på och göra något under Knyppelåret 2025. Det har tagits fram ett hjärtmönster och det föreslogs att vi kan göra nåt på Alla Hjärtans Dag… eller vad vi vill. Jag lovade ta med mig frågan till Knyppelpinnarna på lördag och min kurs nästa söndag. När jag kom hem satte jag mig med föreningsarbete - med kallelsen till styrelsemöte inkl frågan om Knyppelåret 2025 men oxå en påminnelse till dem som kunnat tänka sig skriva i nästa nr av Stadkanten. Precis när jag var klar ringde yngsta dottern. Jag gick ut och la mig i solstolen och pratade med henne. Det var varmt och skönt, ändå bestämde jag mig för att skippa badet idag 💦 Kroppens vilodag 🥰

Tog fram boken och läste till nästa vovvenad 🐾

(null)

(null)

(null)Vi mötte en mätt kopparödla som vi försiktigt puffade mot diket 🛞 

Maken kom hem med lövbiff till mig 🥰🍁 Jag fixade en liten restfest. Han fick tomatsoppan jag gjorde häromdan och en svampsmörgås med champinjonerna vi inte åt upp på båten i helgen medan jag tog sista slatten sötpotatismos med samma stekta svamp och en lövbiff 🍁 När han fick veta att jag återbudat akupunkturen och hoppat över badet frågade han om vi skulle åka tillsammans ner till bryggan. Yeeeay 🤸‍♀️ Sagt och gjort 🥰

(null)
(null)
(null)
En grad varmare idag = 20grader. Men det har varit en väldigt varm dag idag 🌞

(null)
Carpe diem. Det är en mäktig känsla att med huvudet i höjd med vattenytan se Strängnäsbron och domkyrkan. Perspektiv…

(null)
Gäss i fylking 🍂🍁

Slog på Tvn när vi kom hem och här sitter jag fortfarande, men hundarna är rastade och jag har borstat tänderna. Sängen är inte långt borta 🥱

(null)
Dörrvakt 😳

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0