Två fyra sex

Idag är det årets 246:e dag och hos oss har det regnat. Iallafall av och till. Vi började med vovvenaden idag och jag tog på mig ett par nya skor som jag köpte i Washington förra april 👟 Att gå i enkla tygskor var inte att tänka på och dessa gympaskor behöver gås in 👟 Det är lite av min stil, att gå in ett par skor och gå i dem tills de ramlar isär 👟 

Efter frukost gick jag ut och plockade av alla röda vildtomater 🍅 De har mognat något senare än de gula och nu blev det tomatsoppa av dem oxå 🍅 Maken åt upp den gula tomatsoppan till lunch på båten 🍅

(null)
(null)De gula som var mogna fick slinka med

(null)Jag tog även de köpta tomaterna i kylen som sett sina bästa dar samt aprikoserna. Aprikos och chili ger en fin smak till tomatsoppa 🍅

(null)
🍅 Jag missade visst en 😅

Så såg jag att stora grå moln hopade sig på himlen så jag gjorde en rokad i min dagsplanering och gick ut med hundarna eftersom det såg ut att bli ösregn…

(null)

Därefter blev det dusch i duggregn 🥰

(null)

Låg platt på rygg och vilade 20 minuter innan jag åkte till naprapaten. Dessförinnan hann jag tanka och handla lite. Det utlovades extrapris på lövbiff men den var förstås slut. "Kom tillbax imorgon, då ska vi få en ny leverans" 🚚 Men tjena! När kommer den då? Och hur snabbt tar den slut? Jag köpte en massa sötpotatis, brysselkål och squash istället plus en liten förpackning lövbiff som det inte var extrapris på. Glodde surt på en unge som trängde sig före mig i kön där hans kompisar stod, men orkade inte käfta. Jag har visst blivit en riktig surkärring!

(null)

Hos naprapaten fick jag laserbehandling och massage. Dessa behandlingar är nog de som biter bäst tror jag. Det är snart dax att börja sålla i allt jag sprungit på och behålla de som funkar bäst på just min smärta. 

Svängde ner vid båthamnen och simmade fyra brygglängder 🏊‍♀️ Ca 150 m. Svårt att bedöma vattentemp men kanske 18 grader. Skulle gärna simma en stund till men det såg ut att bli regn, så jag pallrade mig upp till bilen och åkte hem 🏡 

(null)

(null)

(null)

Solen tryckte igenom så när jag kom hem sken solen. Gick en sväng med hundarna och slängde mig sen i fåtöljen för att vila lite innan det var dax att laga middag. Såg till att vara klar till maken kom hem för ikväll skulle han jobba i badrummet och jag ville ge honom så mycket tid som möjligt.

(null)

Så maken tillbringade en stor del av kvällen i badrummet, jag vid Tvn - Morden i Midsomer, NCIS och nu Wallander. Hoppas på en stjärnklar kissenad så småningom…

👣 🐾 🐾 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0