Tisdag den 17:e

Sov tungt inatt. Vaknade flera gånger då maken fick larm, men han behövde inte åka förrän kvart över fem. Kunde inte somna om, men låg kvar i nån sorts twilight zone.

Förmiddagen var hemsk. Hjärnan kändes förkrympt, jag mådde illa och synen var lite suddig. Tänkte efter. Dels var jag jättenervös för mötet på ortopedkliniken, men kanske börjar kroppen reagera negativt nu på den snabba viktnedgången? Förra viktraset, i maj 2019 fick jag bukspottskörtelinflammation. Kanske finns det nån sorts gräns för kroppen? Eller så hänger det ihop med utsättningen av gabapentinet, även om min läkare sa att jag inte borde reagera eftersom jag ätit det så kort tid. Eller det konstiga vädret. Tryckande. Fuktigt.

Hursomhelst fick det räcka med två vovvenader och mild mat, en dusch och i övrigt vila på sängen under förmiddagen. Ingen vits att överanalysera saker och ting.

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)Testade Merlin Bird-appen på vovvenaderna. Tänk att vi har så många fåglar i vår omedelbara närhet som jag knappt sett. Jag kände igen varenda kvitter och nu vet jag vem som kvittrar. Gärdsmygen har jag nog aldrig sett … men hört och inte vetat att det var en gärdsmyg

Tjugo i tre klev jag in på ortopedmottagningen på Mälarsjukhuset och blev uppropad nästan på en gång fast jag hade tid kl tre. Läkaren var jättetrevlig och förklarade Seradklinikens konklusioner så jag förstod dem. Det är en inflammation på återgång och det som gör så ont är en vätskeansamling i kulleden. Jag har artros, men inget som är värt att operera i nuläget. Han sjukskrev mig ännu en månad för vila och sjukgymnastik. Tydligen hade vi setts 2018. Antar att det var när jag  låg inne med ryggen

(null)
Undrar vad det ska bli. De har hållit på och byggt runt sjukhuset i flera år nu. Idag fanns bara en ingång till garaget, resten var stängt pga bygget

Jag var inte alls sugen på att bada på hemvägen men jag gjorde det ändå. Det var algblommigt och kändes kallt, men jag simmade en längd innan jag gick upp och läste av termometern. 17 grader. Kände mig lite piggare i huvudet efter badet.
 
(null)

(null) 

(null)Obligatoriska badbilden

Åkte hem och gick ut med hundarna. 

(null)
Jag missade ödlan, men inte Bamse. Vi puffade ner den i diket så den inte skulle bli överkörd.

Fixade middan när maken kom hem och la mig framför Tvn. Öppnade ett paket som låg i brevlådan. Dracula- och garnörhängen 🧶🦇 Den här gången beställde jag även en tomtemor-filur. Carins keramik erbjuder sina kunder olika filurer mellan varven och i höst var det en Nisse-filur. Tidigare har jag fått en röd häxfilur och en sommarfilur. Det finns fula och söta, jag föredrar de söta. Än så länge bor de i lampan, men jag tror jag ska leta reda på en kvist trollhassel att ha dem i.

(null)

Nu har hundarna fått sin kvällspink och månen är nästan full. Ska gå ut och kolla om vi fått nåt norrsken, men jag tror att OM det blev nåt kan det redan vara överståndet… mår fortfarande lite illa och har ont efter doktorns undersökning 😢

🦵 Godnatt världen 🥱

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0