Insider-blogg...

..från ryggavdelningen på Huddinge...

Inga smaskiga nyheter att bjuda på, tyvärr. Personalen är rar, medpatienterna är medpatienter och jag har riktigt ont av och till. Somnade gott efter lunchen, kyckling i senapssås igen, groggy efter snabbverkande morfin. Ytterligare en rumskompis har åkt hem, hon med opererade diskbråcket. Hon fick mitt röda Malene-kors för hon hade så ont och såg ut att behöva nåt styrkande. En tjej kom in som dagpatient, satt i en stol över lunchen, försvann och kom upp i en säng, efter middagen reste hon sig och gick hem. Tjejen med krossade kotan är kvar för vidare undersökningar och en ny tjej ligger och stönar, antagligen nyopererad men hon har inte börjat prata än.

Själv har jag pratat med Linnéa och Marcella i telefonen, messat med lite "olika typer", övat stavhopp med liten krycka i korridoren.. och så har Janne och Jens varit här och hjälpt mig skaka grus ur sängen efter en smaklös fiskgryta till middag. Läkaren kom aldrig på nån eftermiddagsrond för han hade opererat i 12 timmar, men jag har fått besked om att jag ska få åka hem imorgon. Vi har hittat en lagom dos smärtlindring som jag ska kunna fortsätta med hemma medan jag tränar igång mig. Diagnosen är kort och gott "akut lumbago", dvs ryggskott. Får se vad de säger om sjukskrivning och så...  Känns lite hopplöst med allt skit. Struman i botten, psoriasis och myom sen åratal tillbaka... och så lite akuta grejer under december och januari som förkylningar, fläcktyfus (allergiska utslag alltså) i fejset, borrelia och nu ett nätt litet lumbago.. inte att förglömma nyårsnattens dödsfall och dramat kring det med poliser och KRIM. Ser fram emot nästkommande överraskning, det verkar inte bli nåt tråkigt år.



Nu har jag mumsat i mig en härlig kvällsmacka och morfin-tablett med nyponsoppa och skrivit lite blogg. Ska träna häcklöpning i korridoren tror jag, sen frivolera några fjärilar till.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Åhh, jag som hade hoppats på att du skulle få ett riktigt tråååkigt år ;-) (nå, iallafall att du skulle bli frisk och slippa en massa eländeshändelser) försiktig kram

2010-01-19 @ 21:39:36
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus/
Postat av: Marianne

Jag läste lite slarvigt på slutet...frivolera står det ju men jag trodde du skulle göra frivolter ;o)

Ja du året började onekligen med en raketfart kan man väl säga. Hoppas verkligen du får det lugnare (framförallt friskare) resten av året. Du har väl uppnått kvoten nu...

Jag kan komma och göra dig sällskap på "ryggavdelningen". Jag går dubbelvikt som en gammal kärring emellanåt. Jag har diskbråck och nu verkar inte tabletterna längre. Skulle behöva en dos "moffe" intravenöst (morfin alltså ;)

Ha det så bra du kan så hörs vi vännen.

Kramar i massor <3

2010-01-19 @ 22:52:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0