Vardag

Vad är vardag? undrar jag, med en liten hälsning från en russinhjärna. Återhämtning tar tid. Jag brukar aldrig googla på olika sjukdomssymptom för vips blir man jättesjuk och har all världens livsfarliga sjukdomar... men idag googlade jag på stress. Och självklart har jag vartenda symptom på stress. Det känns lugnande. Min hjärna håller med största sannolikhet inte på att torka ihop, och hungern är inte binnikemask, yrseln är inte nån hjärntumör och mitt hetlevrade humör som oftast uppträder när hundarna skäller eller fågeln skriker beror inte på att jag är någon dålig människa. Inte är det cancer heller, för då ser man inte ut som jag gör, säger mamma. Det känns betryggande att så länge jag inte okontrollerat börjar tappa vikt behöver jag inte oroa mig för det heller. Men jag är ordentligt stressad. Inte så konstigt efter tre dödsfall, jättesjuk hund, lägenhetsköp, masterexamen, alla olika resor och så vidare och så vidare... det ska bli intressant att skriva nyårskrönika i år, jag tror den kommer slå alla rekord.
 
I söndags hade vi medlemsmöte i föreningen Knyppelpinnarna. Vi hade bjudit in Nina för att ha workshop i återbruk med oss. Det var skönt att komma ifrån en stund och göra något helt annat. Jag knypplade ett bokmärke i kassettband och ett armband i sladd.
 
 
Jag har inte jobbat jättemycket efter svägerskans bortgång. Under Allhelgona jobbade jag och det var underbart, men sen behövde jag pausa för att fokusera på familjen och nuet. Efter kistläggningen i måndags gick jag tillbaka till jobbet, men jag har fått slippa sorgegrupp och andra gruppverksamheter. Likaså enskilda samtal. Hembesök har jag gjort hos dem jag känner väl, men inga nybesök. Jag har svarat i telefonen, hunnit rensa bort hundratals gamla mail, slänga papper, åtgärdat sådan som behövs innan jag ska återgå på riktigt. Bäst av allt är att jag haft tid att prata med så många arbetskamrater, äta lunch i lugn och ro samt fikat. Det är sånt jag oftast hoppar över. Det är inte bra alls och jag ska försöka tänka på det framöver. Det kändes jättebra att åka från jobbet igår och veta att inget ligger som behöver åtgärdas i min frånvaro. Allt är under kontroll.
 
 
Nu ska jag ha lite välbehövlig semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0