Jag är rädd för älgar!

Härommorgonen hörde jag ett brak i skogen när jag var ute på morgonpromenad. Jag ryckte till men avfärdade det med att det måste var ett rådjur. På vägen tillbaka såg jag tydliga spår efter älg i det fuktiga gruset. Förmodligen såg eller hörde den oss när vi var på väg tillbaka från morgonpromenaden och tog till flykten in i skogen och det var det braket jag hörde. Igår la nån ut en bild på en stor älgtjur i gruppen där vi bor. Imorse kände jag mig lika obehagligt iakttagen  som i våras innan älgkon sprang iväg i full fart när jag gick en långpromenad i skogen… och ikväll när jag gick vanliga svängen i skymningen valde jag att vända när jag hörde ett större fyrfotadjur snabbt trava iväg. Allt detta på ungefär samma ställe. Älgar travar ju medan rådjur mer flyger fram när de flyr, därför är jag så säker på älg. Tidigare i livet var jag fascinerad av dessa stora djur och tyckte det varit en mäktig känsla när man stött på dem i skogen, men efter att den sjuka älgkon gick till attack vintern 2014 har jag blivit harig 🐇 

(null)         

Efter min "spännande" morgon fick jag en bra dag i Hovsjö. Började med admin och fortsatte med gudstjänst och besök. Åkte från jobbet strax före fem.

(null)
Nyckelringen jag satt på Hovsjö-nycklarna gör mig glad varje gång jag ser dem. När jag efter nästan fyra veckor på nya jobbet fått mitt postfack låg där ett brev från den parhäst och kollega jag trivts bäst med någonsin. Den innehöll en jättefin hälsning och grattis till nya jobbet samt denna nyckelring 🔑 

(null)Hovsjö kyrka 

Ikväll har jag varit ensam hemma. Maken är kvar på jobbet och har fixat med husbilen. Det regnar och blåser som sjutton därute, men det skiter jag i för nu ska här sovas 💤 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0