Fastetid

I fastetiden

mellan fettisdag och påsk

vaknar koltrasten

 

(null)


Igår när jag gick på hembesöket stannade jag till vid en buske. Ett välkänt, ändå annorlunda fågelkvitter fångade min uppmärksamhet. Det var återigen en koltrast. Precis som i torsdags luras de lite, de har liksom inte sjungit upp sig riktigt. I torsdags satt koltrasten och övade inför skatorna i regnet, igår satt den hopkurad i en buske. Precis som snödropparna kikar upp ur halvfrusen jord och väntar på att våren ska slå upp dörren på riktigt. De små tecknen viskar: snart…snart…

(null)
Droppar från Torshälla, de första jag fick syn på efter lerkanan.
   
Vaknade efter nio sköna timmar i husbilen. Gick en stund med hundarna och åt sen frukost med maken i hans personalrum. Det luktar alltid så gott på hans jobb. De är granne med Gooh! och det känns på dofterna vad de lagar. Något med tomatsås och förmodligen lasagne oxå…

(null)

Arbetsdagen har jag spenderat i Hovsjö med besök och gudstjänst. En hel del admin däremellan och även efter då vår vikarierande vaktmästare ville storstäda och inte hade egen nyckel. Det doftade härligt fräscht när vi lämnade kyrkan. 

En vanlig hemkomst och kväll. Maken tog hundarna och jag matlagningen. Nu är han över hos grannen och jag plockar väl fram stickningen en stund 🧶 Längtar som vanligt till sängen 💤 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0