Snön faller..

och vi med den, långt långt in i sommaren
Snön faller och vi med den, det blir mycket bättre sen
Iväg med bilen genom flingorna, ingenvart, ingenvart Bara bort
Snön faller och vi med den, snön faller nog länge än Har jag på känn (låttext av Ulf Lundell)
Jag visste det, men ville ändå börja grina när jag såg snöfallet på morgonen. Lovade mig själv att vara snäll mot mig idag. Märker att jag fått upp en väldig fart på morgnarna och blir klar långt före "utsatt tid". Tillät mig en frukost utan mobiler och satte mig sen i soffan för att vänta ut det magonda. Stressen får hela min kropp att säcka ihop ju 😳 Väntade in den tid jag satt bilens motorvärmare på innan jag åkte.
Fick en stund i Hovsjö innan jag åkte ner till äldreboendet på andakt. Pratade bland annat med länstidningen och gick med på att ge en intervju om prostitution på villkoret att jag får godkänna mina delar av artikeln innan den publiceras.

(null)

(null)
Glömde inneskorna, men upptäckte att skoskydden matchade dagens outfit 
(null)

Köpte lunch i thaivagnen i Saltskog och åt med vaktis uppe i kyrkan. Lugnt och trevligt. Vid halv två åkte jag ner till Ragnhildsgården och umgicks med ikonmålarna en stund 🕜 Kom tillbaka till Hovsjö lagom till kyrkkaffet. Vi blev kvar och knypplade till halv fem. På vägen hem ringde telefonen, jag trodde det var en av döttrarna men det var arbetsrelaterat.

När jag gått en sväng med hundarna bakade jag ett bananbröd och värmde den andra hälften av lunchen till middag. Sen lagade jag lufsa och la i matlådor innan jag tog fram nya garnet och stickor 🧶 
(null)

Blev glad när plogbilen kom, men ledsen och arg när jag gick ut kvällsnaden. Ingen sand, plogen hade bara skrapat upp en glans-is-yta så jag fick så fruktansvärt ont av att gå myrsteg och ändå slinta 😭 Då hade de där cm snö som kommit lika gärna fått ligga kvar. Är sååå less på lappmöglet nu 🤬

Ska sticka lite till. Imorgon är jag leeedig ❤️



Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Har sökt efter ett mönster med till en tröja med Pippi på och fick tips om att du har ett såldast, undrar om det finns möjlighet att köpa de mönstret ifrån dig?☺️

Svar: Hej Åsa!
Ge mig din postadress då skickar jag en kopia 🤗
Guggelutt

2023-02-24 @ 17:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0