Sista måndan i augusti

Trot eller ej, sista måndan i augusti! Jag har svårt att förstå var sommaren tog vägen, men så har jag ju varit halvdrogad oxå. Idag provar jag att trappa ut gabapentinet med 100mg var fjärde dag. Det är mycket långsammare än de rekommenderar på nätet, men jag har inte kunnat prata med läkare plus att jag vet sen tidigare att jag reagerar starkt på olika mediciner 💊 Jag hoppas få huvudet tillbaka men att smärtan inte blir värre igen.

(null)

Tjugo i sex ville Bamse hoppa ner från sängen.  Jag tog honom direkt och ställde honom på köksbordet medan jag klädde på mig. Han har avslutat sin penicillinkur för UVI och då brukar han få en kissa-inne-period. Nu gick vi morgonad istället. Det blev en morgonpromenad i guldfärgat skimmer, solen gick upp mellan träden och färgade det gulnande gräset gyllene.

(null)
(null)
(null) 
 
Jag brydde mig inte om att krypa ner i sängen igen. Gjorde mig en extra lugn morgon med hälsothé och möjligheten att tacka livet. Sen duschade jag varmt i uteduschen (13 grader ute, det rök om mig💨 ), gjorde frukost och myste med Ragnar en stund. 

(null)

Klockan åtta låste jag dörren, snabbpinkade hundarna och körde iväg 🚙💨

Först dagis. En av fröknarna var så gullig och kom upp till bilen och hämtade hundarna innan jag ens fått ut dem ur bilen. De vet hur svårt jag har med backen, gullisarna 💗 Där kan man prata om omtanke 💓 

Jag slog in adressen till yngsta dottern på GPSen och for iväg. Samma elände att komma fram som förra onsdagen när jag åkte till henne med mamma. Jag fick vända i ett p-garage och köra längs vattnet ett par gånger fram och tillbaka. Jag åkte tillochmed till Forum i hopp om att GPS skulle visa en rutt som funkade i allt byggkaos, men nej. Däremot blev jag tutad på, en sån där karl som måste berätta att jag fick motorstopp när jag var på väg att ta mig över en provisorisk väg med massa hål och gupp. Alltså, tror dom på riktigt att jag inte märker att min egen bil stannat? Nå, nu har jag verkligen försökt memorera vägen jag åker därifrån på, då visar GPS en helt annan väg som funkar, även i byggkaos.

Väl framme blev några jättetrevliga timmar. 

(null)  
(null)

Nästäldsta dottern kom på spontanbesök efter nån timme. Hon kör buss och hade paus medan hennes kunder var upptagna några timmar. Jag förstår inte hur hon kunde komma fram med en fullstor buss i byggkaoset… men jag förstår inte hur hon manövrerar bussen i Stockholms city heller. Respekt ✊ 

(null)
(null) (null)         (null) (null) (null)Ser ni den här gangsta’n så vet ni att han inte piper när han backar 😜

Lämnade döttrarna kvart över ett för att ta mig till Tallis och fotvården. När jag körde ner i tunnlarna fick jag ett samtal från ett nummer jag inte kände igen och då törs jag inte annat än svara i nuläget. Det kan vara sjukhuset, vårdcentralen, jobbet eller försäkringskassan… men det var en dam som undrade om Knyppelpinnarna kommer att hålla kurs i höst. Under tiden missade jag avfarten, GPSen slutade funka pga dålig täckning så jag fick köra ända till Årsta där jag kunde köra upp i en rondell och ner igen, tillbaka till Nynäsvägen 🙄 Meeen jag kom fram med en kvart till godo 😁

(null)

Hämtade hundarna klockan fyra 🕓 och gick ut med dem när jag kom hem.

(null)
Syns kopparödlan?

(null)
De heter vårtbitare då gotlänningarna använde dem till att ta bort vårtor med. Linné gav dem det latinska namnet "verrucivorus" vilket betyder "den som äter vårtor" 

(null)
Och vilka antenner sen!

Vilade en stund innan jag började koka blomkål till mos. Maken kom hem med fläsket. Jag fastnade vid Tvn medan maken har mekat ihop min nya fåtölj. På onsdag kommer soffan vi beställde i juni 🤩

(null)

🚙💨 Snipp, snapp, snut 👮‍♂️ 
🐾 Snart är Wallander slut, då ska hundarna ut 🔫

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0