Missomardagen

Somnade upprepade gånger vid sjutiden igårkväll, men satt envist kvar vid Tvn och pixlade. Ville vara vaken så länge som möjligt så jag kunde ta etoricoxib mitt i natten och på det sättet förskjuta dosen till kvällstid i syfte att se om jag blir piggare dagtid.

(null)
Nu är det sonen som blir pixlad

Vi la oss vid midnatt och vaknade vid åtta 🕗 Det funkade till viss del. Det kanske blir bättre om några dar?

Maken och jag pysslade lite på morgonen. Planterade om tomater, slängde några som inte tålt blåst och slagregn, maken fixade badtunnan.

(null)
(null)
(null)
Petunian vi fick av makens arbetskamrat och pelargoniorna vi köpte på Granerfelt i mitten av maj blommar så härligt.

(null)
Miss Burdette-sticklingen från Sune Tryggs handelsträdgård har börjat tyna efter att en solros flyttat in i samma kruka 🌻 Solrosens rötter hade tagit nästan hela krukan i anspråk så miss Burdette fick flytta och fick ny jord. Nu hoppas jag att hon piggnar till igen. Solrosen fick flytta ut i jordgubbslandet 🌻

(null)

Mitt på dan kom sonen ner med vår nya leksak. En buggy. Dessvärre kände jag inte att jag kunde prova den vare sig pga smärtan eller det smått drogade tillståndet. Kände mig inte så trevlig men njöt av att ha familjen runtomkring mig. När sonen med familj åkte ner till stranden och maken till affären satte jag mig att lyssna på lite musik. Blå blå vindar och vatten skulle jag vilja ha på min begravning, började jag tänka. Kärleken är fick tårarna att strömma. Behövde väl lätta på trycket lite…

Sen lagade vi middag. Vi grillade oxfilé som sonen hade med sig och kokade färskpotatis samt svampsås. Svärdottern badade med barnen i tunnan under tiden.

(null)
(null)

Medan vi åt började det regna så det blev inget bad för min för min del idag. Låg i solstolen under tak och försökte vara lite sällskaplig. Mysigt att ha barnen omkring mig.

(null)
(null)
(null)

När vi ätit glass och jordgubbar åkte maken och ronderade. Han har beredskap över helgen. Vi andra gick in för regnet gjorde luften rå. Vi tittade på Greta Gris 🐷 

(null)

Jag tror att både Wille och Ella blev lite impade när jag visade dem selfin jag tog med henne förra året 😁  

(null)

Vid åtta gav sig lilla familjen av och jag blev ensam hemma ett par timmar vid Tvn innan maken kom hem. Pixlade klart bilden på sonen och mig i Kungstornet från i höstas och började med yngsta dottern från båten när vi slussade upp till Örebro för några år sen. Snart har jag pixlat alla barn och fem av barnbarnen. Totalt onödig sysselsättning men ett himla bra sätt att tänka bra tankar på 💭 

(null)
(null)
(null)
(null)

🥩 Godnatt världen ✍️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0