187

Det blev inte många timmars sömn inatt heller. Gick upp och tittade på klockan när jag legat och snurrat ett tag. Den var 00.40, precis som igår natt, men inatt åt jag inga chips eller stirrade ut genom köksfönstret utan jag gick ut på balkongen istället. Svalt och skönt. Skulle kunnat sitta där länge, men det finns ju en stress över att behöva sova. I synnerhet om man har ett ansvar över något som tex jobb eller som i mitt fall imorse —> barn som ska till förskola och fritids. Efter att ha brutit två timmars irritation över att inte kunna sova genom att gå upp, somnade jag… men vaknade strax av att storasyster ville sova hos mig. Det blev trångt, men jag har inget emot vare sig barn eller hundar i sängen så jag sov gott 😴 Några timmar iallafall. Uppskattningsvis runt kl 6 frågade storasyster om hon fick gå upp 🕕 "Jadå, stäng sovrumsdörren och var tyst bara" minns jag att jag sa. En stund senare frågade hon (trodde jag) om hon fick ta sin risifrutti. Det fick hon. Jag köpte varsin risifrutti igår eftersom de frågade. Det var ju precis det vi pratade om vid incidenten om kexchokladen så det ville jag uppmuntra. Men när larmet ringde 6.45 och jag sa att lillesyster kunde ta fram sin risifrutti, och hon gjorde det fast storasyster gjorde stora ögon, innan jag förstod att "lillesyster sömntuta" oxå gått upp före mig och det var HON som frågat om sin risifrutti. Du milde! Med barn måste man vara alert jämt. Tillochmed före morgonkaffet 😅☕️

(null)
Regnet öste ner. Stövlar fick jag på dem men regnjackorna var spårlöst försvunna 😰
 
Vi gick ut med hundarna först, sen lämnade vi dem i lägenheten och hämtade upp ryggsäckar med extrakläder (och kuddarna storasyster sytt åt nya pojkvännen). 

(null)

När älsklingarna var avlämnade lämnade jag upp bilbarnstolarna i lägenheten, hämtade hundar samt min packning och började köra hemåt. Vägarbeten gjorde resan extra lång, men jag var hemma till tolv 🕛

(null)

Gick en längre sväng med hundarna och åkte sen in till centrum.

(null)
Fågelholk tre har blivit en hundpromenadvändpunkt för oss 3️⃣

Maken köpte tydligen tidigare i veckan hem en flaska vin dagen till ära. Han gick av jouren och jag kom hem. Såna dagar är värda att fira. Jag blev så varm i hjärtat när jag var på sjukhuset med mamma i måndags och hon sa till läkaren att "vi har varit tillsammans i sjuttio år". De har alltså varit ihop sen 1953 och gifte sig 1960. 70 år med maken kommer jag aldrig få uppleva, men vi har iallafall varit typ ihop i 35 år och gifta i drygt 30 år

(null)

Nåväl, jag plockade fram räkor ur frysen och åkte in till Lill-stan för att ta TBE-vaccin vid fästingbussen samt köpa en Västerbottenostpaj enligt makens önskan. Var så sugen på mozzarella och sparris vilket jag gav efter för, annars hade det säkerligen blivit chicken nuggets från McDonalds igen och det kan jag faktiskt vara jätte-utan!

(null)
Så snyggt "bokmärke" istället för plåster. Sköterskan flinade när han satte på det 😄 

(null)
Couscous med räkor, mozzarella, sparris och tomat. Det bästa är att jag har ingredienser att göra samma goda lunch i flera dagar 🥗 

Istället för att göra en massa nytta under em har jag vandrat längs memory lane —> läst gamla bloggar, googlat på låttexter och bara varit. Livet har så många roliga dimensioner.

Kvällen blev kort. Vi åt och drack ett glas vin, sen somnade jag.

Och för att knyta an till dagens rubrik så är det årets hundraåttiosjunde dag, vilket jag fick höra av Happy Jankell på radion när jag åkte hem idag 😄 

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0